Tänkte jag skulle göra min egna lilla version av dessa tusentals listor som finns internet över. Som en liten aktuell lista just nu!
 
 
  • Största längtan just nu? Min största längtan just nu är definitivt Julen! Kan knappt bärja mig innan det är dags för julklappsinhandling, knäckbak och glitter. Börjar alltid månader innan och älskar att "uppfylla" mina näras julklappsönskningar. 

  • Hemliga matvanor? Jag är snart nitton och käkar fortfarande kalas puffar och kelloggs flingor, med GLÄDJE haha.

  • Låtarna som ligger dig närmast hjärtat just nu?
    Paramore - last hope (live)
    Chris brown med see you around och autumn leaves
    Ariana Grande - love me harder
    Zara Larsson - Rooftop är ju också för himla gó!

    Utöver det finns det självklart tonvis av goa "tagglåtar", men dem anser jag inte ha någon mer betydelse än just det. Dem gör vad dem ska liksom haha. ;) Hade förresten en sån himla gó biltur här i lördags med min kärar bror och nära vän J, då vi alla tre kände för lite smågodis sådär på nattkröken. Körde Nrj på högsta volym med deras partylista pumpandes ut i högtalarna. Åååh så himla mycket nostalgi under den lilla trippen alltså, när vi båda utbrister "JAAAA" när tonerna börjar rulla i låtarna som vi kan både fram- och baklänges om vi så vill. Så himla härligt. 

  • Vad vill du bli ihågkommen för? Jag vill bli ihågkommen som en öppen, ödmjuk och omsorgsfull person. Det är vad jag strävar efter att leva upp till, varje dag. Kan skämmas sönder i efterhand om jag varit grinig eller snäst ifrån utan anledning, eller ens öppnat min mun och sagt ett enda ont ord om någon annan. Det är inte den personen jag vill vara, och vet att jag innerst inne inte är. 
    För mig är det viktigare att människor ser mig som en varm och ödmjuk person, och därför vill ta del av mitt liv, än att dem vill det pga någonting jag har gjort. Det är iallafall det jag försöker genomlysa i varje inlägg här på min blogg, som en reflektion av mig själv och den jag är. Vilket kan vara svårt när man endast har texten att dömma. Men jag hoppas det lyser igenom så mycket som möjligt ändå! 

  • Nästa inköp? Nästa inköp är definitivt en bil. Har varit mycket andra utgifter under året (student + bal b.la.), så därför har jag inte kunnat spara riktigt så intensivt som jag har önskat. Men nu är min förhoppning inom de närmsta veckorna iallafall. Ska bli så skönt! *Längtar*

    Därefter är mitt mål att investera i en nyare och bättre canon kamera framåt julen. Dels pga det ofta är väldigt bra erbjudande just då, med paket och liknande. Så det är min plan just nu! 
    Sen vet ni ju att resa är ett mål innan nästa sommar. Därför har jag också velat angående beslutet att lägga ut flera tusen på en kamera, eller inte. Men i slutändan kommer jag ändå fram till att vill jag resa, så vill jag självklart ha med en bra kamerautrustning att kunna dokumentera med också. Så därför föll mitt val på det! Spännande, spännande. Kan knappt bärga mig haha!

  • Dina visioner innan året är slut? Förmodligen den tyngsta frågan att svara på, bland dem ovanstående. Jag kan säga redan nu att jag vill inte undanhålla eller försla göra mina mål eller drömmar märkvärdigare än vad dem är. Jag tycker det är härligare att bara dela med sig av sina visioner, istället för att gömma det bakom "möten" och små pikar (självklart med respekt för att hemliga uppgifter eller liknande). Framförallt för att jag personligen tycker DET är mer inspirerande än när någon hintar för att väcka en nyfikenhet. Jag är för nyfiken som person att jag bara blir frustrerad istället haha. Var ärlig och öppen, eller nämn det inte förrän du är redo. :)

    För att nämna några visioner, är det definitivt mycket häst. Många timmar i sadeln och kärlek till dessa fyrbenta djur. Utveckla mig själv som "skrivbent" genom uppdatering och verkligen lyfta ämnena som ligger mig nära hjärtat. Jag vill hjälpa, sprida en go stämning, samt driva en peaceful och personlig sida på nätet. 

    Sen vill jag också ge mer av mig själv till andra. Verkligen visa att jag finns i alla lägen, vara en vän att lita på och som människor känner sig avslappnad med. Sprida positiv energi helt enkelt! Jag är varken högljud eller framfusig som person, och jag hoppas att människor kan acceptera och uppskatta det lika mycket som jag uppskattar dem som är det. 

    Känns som att dessa tre resterande månaderna av 2014 kommer handla om just det. Kanske inte visioner som mål och drömmar, utan mer visioner på ett personligt plan. Och jag lovar jag ska försöka förmedla dem två största byggstenarna här, ärlighet och ödmjukhet, och att ni ser denna plats som en fri zon att besöka.
Until next time, kramar. 
Josefine Hallgren

Längtar också till julen!!
Kan meddela att jag äter också gärna kalaspuffar ;) och jag är 22 !

Svar: Åh vad härligt haha! Då är vi två ;)
Rode

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress