"The more I try to push it
I realise -gotta let go of control"

Något jag har insett under senare tid, men samtidigt varit medveten om, är att jag alltid vill vara ett steg längre än situationen. Inte hamna i läget där jag inte har någon lösning på problemet, och inte vara tillräckligt uppmärksam för att förutse konsekvenserna.

Mycket i mitt liv har handlat om kontroll, men också situationer där man har behövt haft tilltro till att allt kommer lösa sig i slutändan. Vilket jag tror är viktigt att inse, att man kan inte kontrollera alla händelser i livet. Detta behöver inte nödvändigtvis jämföras med en person som är oskönt nervig, eller som inte vågar utmana sig själv i nya situationer. Utan jag ser det mer som så att en kontrollerande person, är en person som någon gång i sitt liv har haft en anledning till att vara det. Någonting traumatiskt som man inte har kunnat påverka, och därför senare gjort att man vill ha kontroll i förebyggande syfte för att inte hamna i samma situation igen. Vilket kan vara positivt, men samtidigt negativt då det tar upp väldigt mycket av ens fokus och energi. 
 
Jag kan bara prata för mig själv angående detta, men jag anser mig definitivt inte som en person inte kan göra spontana grejer eller leva fullt ut. Vilket jag hoppas andra uppfattar mig som också! Men jag har såklart mina anledningar till att vara konsekvent och observerande i vissa situationer. Vilket jag aldrig vill ska uppfattas som otrevligt eller negativt i andra människors ögon, det är aldrig min mening att vara "tråkig" eller tillbakadragen liksom. 
 
 
Vad jag egentligen vill säga med det här är att, saker händer i ens liv som man inte alltid kan kontrollera. Saker som påverkar en drastiskt. Man kommer därefter tillslut till punkter i livet där man inser att man inte kan fighta situationen längre, utan måste låta det som man försöker kontrollera hända. Det är i så många situationer som jag har skämts efteråt, där jag har agerat tillbakadraget, just för att det inte är den personen jag vill vara. Och jag tror att det många gånger missgynnar mig, tyvärr. Men jag gör mitt allra bästa för att utvecklas från det, även om det såklart tar lite tid. Trygghet är viktigt för mig på grund av mina tidigare erfarenheter, så ju tryggare jag känner mig desto bekvämare är jag. Gotta let go of control!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress