28 februari 2014

Guldgruva

Allmänt Tankar

För mig är alla sociala medier helt ärligt, en guldgruva. Det är inte bara för underhållningens skull, utan i samma veva så kan du hitta nya grymma låtar som spelas på andra sidan jordklotet. Av en slump finna grymt inspirerande och sköna personer som du med en enkel knapptryckning kan följa varje statusuppdatering, personer som dyker upp i ditt flöde som på något sätt bidrar till någonting hos dig själv. Om det nu är för underhållningen, peppningen, fashion inspirationen eller för att de helt enkelt bara verkar ha en go personlighet är ju beroende på hur du själv ser det. Kan säkert räkna upp minst ett tiotal, nej ett tjugotal MINST, personer som jag på något sätt av en slump har ramlat över på något socialt media forum. För att sedan med nöje fortsatt följa som en liten extra boozt i livet! 
 
Det är nästan så jag ibland frågar mig själv, hur var livet ens innan den här evolutionen haha? Tiden då artister var opersonliga och endast släppte album och åkte på tunerer som enda mötesplats med sina fans, idag är det bara att öppna twitter eller instagram så BOOM är man plötsligt med av en del bakom kulisserna. För ärligt, fanns det ens sådana saker som igång tagg för relesedatum innan? "Albumet släpps 17 September" okej kul, då ska jag gå och köpa det". När det nu snarare är "ALBUMET SLÄPPS 23 JANUARI, WOHO BARA FEM VECKOR KVAR! TAGGGAAAAA!Låt nedräkningen BÖÖÖÖÖÖRHJAAA" Haha men seriöst hur var det ens förut? När människor inte stod och skrek utanför hotell, eller resturanger, eller ens visste när och var deras "idoler" befann sig. Jag tror personligen att om sociala medier inte existerade på samma sätt, så skulle det förmodligen inte vara i närheten av samma hysteri som det finns nu kring olika personer. Kanske skulle dem artisterna som är så galet stora idag, inte alls ha kommit lika långt i karriären? 
 
Sociala medier är en guldgruva på SÅ många plan. Det började med att ett sätt att kunna "hålla kontakt med gamla vänner" under den tiden då jag knappt fyllt tio levnadsårs, och tyckte att det där med facebook lät ju hur tort och gammalt som helst. Till att någon idag med god marginal kan leva på att marknadsföra sig själv på nätet, genom att skriva om sig själv, sina erfarenheter, tankar och visioner. Hur kommer det ha utvecklats sig inom tio år? När JAG och dem flesta andra för tio år sedan ägde en vit burk kallad dator som var så seg att man kunde gå och göra en macka och spring tre varv runt huset minst mellan varje sidladdning. Då internet var för att söka på hästar på googel för att sedan klicka på spara och skrålla igenom då och då. Eller då man var tvungen att spola tillbaka VHS- kasetten för att se på filmen på nytt, och om man ägde en bärbar cd-spelare då var man ball liksom, haha! 
 
Jag fullkomligt älskar möjligheten att kunna få inputt från precis HELA världen. Se hur folk lever och beter sig. För att inte tala om all grym musik. För ärligt, det är bland det bästa med hela den här karusellen! Eller möjligheten att kunna live streama galor som man annars förmodligen aldrig hade kunnat ta del av. Hur coolt är det inte?! Säger det igen. Sociala medier, är så fruktansvärt ballt! Och jag kommer inte lämna i första taget. ;) 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress