11 december 2014

Vardag & saknad

Allmänt Ramir

Hej ett dygn senare eller så!
Satte mig ner igår när jag kommit från stallet men det visade sig vara något fel på nätet, vilket jag tror inte bara drabbade mig, så kunde helt enkelt aldrig logga in.
 
Gjorde som jag sa igår och tog mig iväg till stallet efter jobbet, då vinden hade avtagit något tillskillnad från morgonen. Igår kändes dessutom verkligen som en typisk vardag, något som jag inte "haft" på länge. Med det menar jag att åka hem för att byta om, och sen åka så fort som möjligt för att slippa det värsta mörkret och sena timmen. Minns under tidigare år då jag slänge av mig kläderna så fort jag kom innanför dörren och bytte om till stallkläder och åt macka samtidigt typ. I bästa fall. Samma sak under helgerna då jag ville ha "klart" stallet så fort som möjligt, annars kunde jag liksom inte slappna av utan gick runt och stressade över det istället. Som tur är lugnade jag ner mig lite med åren hehe, men det här med vinter när man inte har tillgång till ridhus är alltid lite knixigt. Gud jag förstår verkligen inte såhär i efterhand hur jag orkade vara så fruktansvärt stressad varje dag, helt i onödan! Men hellre det än att vara såsig liksom och verkligen ta tag i det direkt. 
 
 
Är dessutom så himla tacksam för att jag hade möjligheten att ha två hästar under en period i mitt liv. Saknar det, och speciellt dessa två individer här över. Skulle så gärna vilja ha möjligheten att spendera tid med Ramir igen. Så himla godhjärtat och personlig häst, även om jag insåg det då så förstår jag nästan nu såhär i efterhand ännu mer vilken fantastisk häst han faktiskt är! Känns lite i hjärtat.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress