Men ni! Kom på att det har varit alldeles för tomt på "dagens jultips" senaste veckan, så vi kör en nu helt enkelt! 
 
 
En outfit till jul kan vara superlätt att fixa ihop, eller jättesvårt, beroende på budget och material som redan finns i garderoben. Jag är en sån person som mer än gärna handlar något nytt just till jul och nyår, då man inte vill känna sig "tråkig" och återanvända samma kläder ytterligare ett år eller ta något som man annars har till vardags. Men det behöver inte vara så svårt! Vare sig vilken budget du har. 

Mitt bästa tips är nog egentligen att ta dig en ordentligt titt i garderoben först. Har jag några omedvetna guldkorn där? Kanske en snygg svart topp, kombinerat med den härliga sommarkjolen i mörk färg (röd, mörkgrå, svart?). Något tråkigt bara dem två kombinerat men det härligaste tipset enligt mig är att fokusera på accessoarerna! Styla upp det med smycken, lockar eller kanske någon snygg makeup? Det går att göra mycket men med väldigt små medel om man vill hålla igen på julbudgeten. För mig känns julen mer fokuserad på stylingen, snarare än kädesplaggen i sig. Vill man dock lyxa till det lite kan man alltid gå in för basic plagg. Finns väldigt mycket enkla, men fina, klänningar, kjolar, skjotor om man så vill - som sen går att använda utan problem resten av året!
 
 
 
(Alla ovanstående finner ni på hm.se)
 
... med ett par snygga accessoarer och lyxig styling till!
 
Jag själv tänkte köra på en klockad kjol (vilket jag tänkt inhandla länge), eventuellt knästrumpor + någon snygg tröja till. Med glittriga silversmycken och lösa lockar till såklart!
 
Hur ser DIN outfit ut för julen 2014? Berätta!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress