12 september 2014

Iväg

Allmänt

Ska alldeles strax iväg för lite mat och filmmys. Kikar lite på crisis medans jag väntar, och passar på att bjuda på kläderna för kvällen!
Älskar den svarta koftan, så skön och perfekt längd också. Köpt på hm för ynka 149 riksdaler, kap!
 
Känner mig faktiskt lite stressad inför framtiden just nu. Eller kanske inte framtiden i sig, men det som sker just nu. Ska jag vara ärlig? Jag har inte hittat någonting på arbetsmarknaden som känns, jag. Ett yrke som jag vill bygga en karriär inom, och som bidrar till en älskavärd vardag. Varje dag. Det känns nästan lite "fel" och ottillåtet att skriva så, att jag inte vet, då många pushar för tydliga mål och människor som har framtiden klar för sig. Och det stressar mig! 
Jag skickade för någon vecka sedan iväg ett mejl på någonting som kändes så rätt, något som tände någonting inom mig som jag har letat efter och saknat under en lång tid. Vi får se vad som händer, men självklart önskar jag att dem känner att jag är rätt person för deras team. Och att det där lilla mejlet rullar in i just min inkorg. Tiden får utvisa helt enkelt!
Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Ett stort tips är att testa på en massa olika saker, jobb, utbildningar nu när du är ung. Du kommer sedan att hitta något som passar dig. Jag har sedan studenten jobbat inom restaurangbranschen (var där i endast 3 månader innan jag drog och insåg att jag aldrig mer vill hamna där), jobbat på kontor, som tävlingshästskötare, som stallchef, på ridskola, som ridlärare, utbildat mig på strömsholm, suttit bland journalister i pressrummen på diverse hästevenemang som Globen horse show, suttit i kassan på Ica, jobbat som butiksförsäljare i hästbutik, försäljare i guldbutik och jobbat som mäklarassistent. Trots allt detta och tack vare folk runt omkring mig så hittade jag sedan något heeelt annorlunda som jag vill bli, lärare. Och det är de jag utbildar mig till nu på universitetet. Om jag sedan jobbar som lärare i framtiden? Ja, det får väl tiden visa. Man får ta varje dag som den kommer.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress