8 november 2014

If I stay

Allmänt

Klickade mig in på swefilmer tidigare idag, då regnet droppade utanför och hundarna var nöjda efter den långa promenaden. Eller vänta nu.. varför ens ha med dem två "argumenten", vem försöker jag övertyga liksom haha? Jag kände för att titta på en film och lata mig lite så klickade mig in på swefilmer för att leta upp en! That´s it. 
 
Hur som helst såg jag att dem precis hade laddat upp filmen "If I stay", som jag vet kom ut i USA för ett tag sedan och hört fick väldigt bra omdöme. Så tryckte nyfiket på play, vilket slutade med att jag lagom till eftertexten satt med bultande hjärta och tårar i ögonen. Det kändes överhuvutaget inte som en film utan mer som en historia, en fullt trovärdig historia som skulle kunna hända vem som helst av oss dödliga här på jorden. En plötslig händelse som får dig att hänga mellan liv och död. 
Dessa filmer är alltid lite extra smärtsamma att se. Framförallt för att jag förlorade någon som en gång stod mig väldigt nära i ung ålder, som då var en utav mina närmsta barndomsvänner. Och varje sådan scen är som en smärtsam påminnelse av det. Man kan ljuga för sig och tro att man är över någonting men sanningen kommer alltid tillbaka och biter dig i slutändan. Jag är helt enkelt inte redo för det än. 
 
 
...
L

Åh vill med se den !

♡ Daniella

åh, har den kommit ut? Var den bra? vill också se den!!

Svar: Du borde absolut se den! Kram
Rode

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress