21 november 2014

Godmorgon fredag

Allmänt

Borde förmodligen ta mig i kragen och göra det som ska göras idag, men kände för att kika in här först. :)
 
Låg i sängen länge igår innan jag kunde somna och funderade på det som avslutade med att skriva igår. För det är verkligen det största komplexet i mitt liv just nu, jag vet inte hur jag ska förverkliga dem resemålen jag vill göra. Jag vill se andra delar av världen och uppleva dem, se vart livet tar mig och planera allt eftersom dagarna går. Men samtidigt känns inte ett utbytesår eller att jobba som au pair den rätta vägen för mig, då jag vill kunna känna mig fri att röra mig mellan olika platser och spendera min tid precis som jag vill. Och det förstår jag låter långt ifrån realistiskt möjligt! Jag växlar mellan att vara så otroligt besviken på mig själv för att inte uppnå det jag önskade under första året efter gymnasiet, samtidigt som jag är tacksam för det jag har idag. Mitt liv känns pausat, never moving forward, och den enda som kan ändra på det är jag.
 
True<33
Nej usch jag hatar att känna mig till ingen nytta, låst mellan förhoppning och verklighet. Förhoppningsvis vänder denna fredag till något bättre!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress