13 november 2014

Desk with a view

Allmänt Tankar

Den frågan som ständigt tycks komma upp i livet som (snart) 19-årig tjej, måste vara "hur vill jag att min framtid ska se ut". Det är någonting som jag ständigt ifrågasätter och liksom försöker föreställa mig hur livet skulle kunna bli, och vad jag skulle kunna tänka mig att göra. 
 
Nu när jag sitter här, i mitt rum, vid mitt skrivbord, med utsikt över vidderna så känner jag bara "jag vill förevigt i framtiden ha mitt skrivbord med en utsikt, som varje dag får mig att tappa andan." That´s it. 
Där vill jag sätta mig varje dag med datorn framför mig, och skriva, där jag endast pausar för att titta ut över världen. Om det så är lysande byggnader i new york eller där jag sitter nu. Jag vill vara min egna chef, har alltid velat och tycker om att styra över min egna tid. Vill jag jobba sen fredagkväll, eller tidig söndagmorgon,så gör jag det. Jag tycker om att inte behöva känna press inför någon annan eller att någonting tungt vilar i mina händer vilket gör någon annan beroende utav mig. Detta är någonting som har förändrats under tiden jag blivit äldre, enbart pga saker som har hänt som påverkar det från gång till gång. Det är inte ansvar jag inte trivs med, utan pressen där andra är beroende utav din närvaro. 
 
Untitled
(weheartit.com)
 
Jag tycker om att skriva, fota, skapa och dela med mig. Jag kommer ständigt på nya idéer att rigga upp kameran och filma och skulle mer än gärna starta en youtubekanal om jag ägde en kamera med filmfunktion. Sådana saker som jag kan komma på precis innan sömnen tar vid, eller undertiden jag pysslar med något annat. Det är också därför jag planerar min budget just nu för att under julerbjudandena kunna byta upp mig och förverkliga dem visionerna. Skapandet är helt enkelt någonting jag brinner för, men hur kan man förverkliga det till sin månadsinkomst?
Journalistik är förmodligen det enda svaret som jag kan komma på, som matchar den framtiden som jag just har beskrivit. Om det inte vore för den enkla anledningen att artiklar eller innehåll på beställning är långt ifrån det som intresserar mig, tyvärr, för annars tror jag yrket hade varit som skuret om man tittar på dem övriga delarna. 
 
Så hur vill jag att min framtid ska se ut? You know what, min absoluta dröm inför framtiden är att få livnära mig på sociala medier. Inte för trafiken, eventen eller inkomsten. Utan för skapandet och för friheten. Jag brinner verkligen för en framtid där jag kan styra över min egen tid, få möjligheten att få livnära sig på sin kreativitet samt att kunna få ägna mina kvällar vid det där skrivbordet. Med utsikten som varje dag får en att tappa andan, Man kommer till en punkt i livet där man inser vad som verkligen är viktigt, och med dem byggstenarna skulle jag vara förevigt tacksam. Tacksam för den som lättade på vikten från mina axlar. 
 
Room | via Tumblr(weheartit.com)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress