13 december 2014

Köldeksem

Allmänt

Vaknade upp till ett landskap med åtminstone några snöflingor rikare. Lite mer heltäckande så är Julen gjord!
Sitter faktiskt och äter min frukost just nu efter att jag fastnade med julklappspaketering igår. Lite väl sent hehe, var nog i säng vid ett snåret ungefär. 
 
Tänkte bara lite snabbt fråga er om era erfarenheter kring köldeksem? Börjar ana att det är svaret på varför mina händer reagerar och ser ut som dem gör. Har alltid varit väldigt lätt frusen om mina händer och som det ser ut nu blir de snustorra ständigt samt röda och irriterade. Smörjde in med en väldigt bra kräm häromdagen då jag knappt kunde ta på huden utan att det gjorde ont, vilket slutade med att det kändes som att händer fullkomligt brann. På riktigt. Men det blev bättre efter ett tag iallafall så kommer fortsätta med det så får vi se, annars blir det att kolla upp det! Det som dock får mig fundersam är att det började i somras när jag paketerade upp varor på Coop, vilket är himla lustigt då det långt ifrån handlade om kyla då. Hmh, vi får se helt enkelt! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress