17 augusti 2014

Söndagstankar

Allmänt

Precis betalt en relativt saftig summa för någonting som jag inte ens ville ha från första början, bara för att jag är så extremt klantig (+ företagets lite fula säljkoncept). Meeeen vad är pengar i slutändan? Nästa månad är det som att det aldrig har hänt liksom! Får begrava produkten så långt ner jag kan i lådan och glädjas åt det om några år. 
 
Hej och godmorgon på er!
Vaknade imorse och hade ingen aning om varken vilken dag det var eller när jag hade lyckats somna igår. Åkte in till stan igår när mörkret föll på, vilket var runt tio tiden, och kom hem mitt i natten. Var nämligen inne och hade lite kvällsmys med tjejerna. Kladdkaka, tända ljus och lite (numera) nostalgi musik i bakgrunden. För många av er börjar skolan imorgon, eller inom den närmsta veckan. Men för mig, och för oss, finns det inget som hindrar oss från att fortsätta dessa kvällar flera veckor till. Så länge inget förändras. För så är det faktiskt! Min vardag jag haft en studenten förändras inte nu, jag har ingen hösttermin som drar igång, utan för mig fortsätter "sommaren" tills jag eller någonting annat bestämmer sig för att ändras. Och med handen på hjärtat, så känns det så sjukt bra! Jag gillar det här med att mitt liv inte längre styrs av ett schema (förutom jobb såklart) och att man vet PREECIIIS vad som händer nästa månad. Vad som helst kan hända känns det som, och jag tänker utnyttja det så mycket jag bara kan! Att leva i nuet har aldrig stämt in så bra som det gör nu.
 
Förlåt för ordbajset och allt haha, men låt oss bara säga att jag längtar efter att få kämpa för mina mål, spara pengar, och se till att dem uppfylls. För att avsluta där jag började det här inlägget. PengarHur du än vänder och vrider på det så har det en sådan sjukt stor inverkan på vad vi kan och inte kan här i livet. Så därför tänker jag kämpa, tills dem där siffrorna sitter på kontot. Nu börjar resten av livet!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress