Om inte pengarna styrde vad du kunde och inte kunde göra. Om pengarna inte var boven som begränsade dig och dina önskningar, vad skulle du göra då?
 
Jag skulle:
 
  • Åka på Coachella. Vilket är en festival utanför LA (om jag inte misstar mig?). Verkar verkligen vara en sådan grymt härlig atmosfär! Och kom igen, vem vill inte uppleva något liknande i den varma och härliga miljön liksom? Jag menar varför gå på en vanlig festival i Sverige.. höhö, tjejen som tydligen inte kan nöja sig med det. Meeep!

  • Åka på språkkurs till Miami beach 

  • Hyra ett hus i Kaliforninen och stanna där två-tre månader med familjen or a bunch of friends. 

  • Köpa mig en bil (ofc, står högst på listan kan jag säga. Panik är ett faktum!)

  • Åka till Brighton och turista lite där

  • Julhandla i London, alternativt åka dit på våren för shopping,shopping och.. shopping. 

  • Resa till Australien och glida runt på stranden i flip flops

  • Alternativt resa till förmodligen USA och gå på alla konserter med artister som tyvärr inte har tillräckligt stor efterfrågan i norden ännu. (Eller så)

  • Utbilda mig till make up artist, utan att behöva överväga det faktum att det krävs ett smärre lån för det.
Om vi nu har detta i åtanke och tänker på sommaren och hösten för alla nyblivna studenter (inklusive mig (!!) ), och inte hade en enda tanke på vad som är realistikt rent ekonomiskt så skulle jag:
 
Ta helt ledigt och bara chilla HELA sommaren. Njuta av att inte ha något som ligger och väntar i höst utan bara bara leva nununu. Det skulle jag förmodligen göra nästan september ut, med lite turer till falsterbo och sådär inkluderat såklart. När jag har "chillat av mig ordentligt och njutit av sommar och sol", så skulle det ha bärt av till antingen Kaliforninen några månader för fortsatt värme och nya upplevelser för livet. Stannat där till mitten av december för att flyga hem och fira jul, nyår osv. I Januari månad hoppar jag på flyget med en vän och tar mig vidare mot nya äventyr och tre månaders språkkurs i (på?? haha) miami beach, fullt av fortsatt sommar (Haha sucker for sol och värme, ingen vinter här inte), nya bekantskaper och ett bagage fullt av minnen (och ett o annat klädesplaggg höhö). Eftersom det i planeringen hade varit mars månad när vi hoppat av flyget i Sverige igen, så hade make up utbildningen redan varit igång som det ser ut nu. Därför hade jag förmodligen valt att jobba ett tag för att smaka på det, för att sedan hösten 2015 hoppa på utbildningen inför att bli en diplomerad make up artist. Om jag nu inte hade ändrat den planen och kommit på att jag vill bli astronaut istället, för då hade jag gjort det. ;)
 
Detta hade alltså varit min plan som det ser ut nu, om man hade sett förbi alla dessa sjukt stora summor pengar som hade behövts för att ens snudda vid dessa önskningar. Hästarna hade såklart alltid funnits kvar och jag hade fortsatt med mitt intresse precis som jag gör nu, mellan resorna då. Just för att det är någonting som jag alltid har tyckt varit kul och trivst med att göra. Har ärligt talat svårt att se mig själv "utan" hästarna och ridningen, det bara är så helt enkelt. :) It´s meant to be!
 
Vad hade du gjort? Let me know!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress