Varje vaken, till och med icke vaken, stund går åt att fundera på framtid, jobb, resor och drömmar. Går jag inte i skolan letar jag jobb och försöker komma fram till vart jag tror att just JAG skulle trivas. Pluggar jag inte så försöker jag komma fram till vad jag vill satsa på i framtiden, hur vill jag bygga en karriär? För handen på hjärtat, JA jag vill ha en god inkomst. För en god inkomst, let´s face it, ger mycket möjligheter. Ta som nu efter studenten: min önskan och dröm är att efter studenten få resa till alla platser jag drömt om under mina tonår. Shoppa i London city, ströva fram längs strandkanten i californinen och uppleva palmerna och pulsen eller varför inte slå sig ner för att njuta av solnedgången vid havet. Sitta på en brygga i vackra Brighton eller gå runt och upptäcka i deras små butiker. Kika på surfare i Australien. Besöka en vingård i Frankrike. Rida western över fält och skogar i Canada. Dra en roadtrip i USA nercabbat med musik på högsta volym. Alltså listan är SÅ lång! 
 
Men sen är det ju den där lilla saken, pengar. Hur mycket man än blundar för det, så är pengar nyckeln till så mycket möjligheter. Mest materiella då, men också sådana saker som att resa. Eller skapa sina drömmars framtid. Eller köpa bil! (En snygg sådan dessutom ;) ) Nej men jag kan erkänna. Jag är ingen ytlig person, shoppar gör jag med NOGA eftertanke just för att jag inte vill "slänga bort" stålarna som jag sedan inser att jag behöver till något annat. Men jag vill kunna göra dem valen jag vill göra i livet, utan att behöva oroa mig för hur ekonomin ska gå runt. Förstår ni?
 
Framtiden är kaos just nu. Längtar som in i bomben för att äntligen kunna lägga skolböckerna på hyllan och inte ha en terminstart i Augusti att rätta mig efter. Att jag sedan är stressad över jobb och framtid, vad jag vill och inte vill. Att jag tror att ett misstag nu och jag är fast resten utav livet, dem tankarna skippar jag gärna. Men jag kämpar varje dag för att inte springa ut med betygen i handen utan att åtminstone ha en stadig punkt att stå på efteråt. Framtiden är någonting jag tar seriöst.. och mitt liv likaså. :) Så hej våren och sommaren 2014! Hoppas du har mycket att bjuda på.♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress